Kategorien
Mein Mercateo
Anmelden / Registrieren
Warenkorb
 
 

Aesthetics and Politics


Menge:  Stück  
Produktinformationen
cover
cover
Artikel-Nr.:
     5667A-9783030085568
Hersteller:
     Springer Verlag
Herst.-Nr.:
     9783030085568
EAN/GTIN:
     9783030085568
Suchbegriffe:
Bücher zu Sozialwissenschaften allg...
Bücher über Sozialwissenschaften al...
Bücher über Medien, Kommunikation
Medien-, Kommunikationsbücher
Through comparative and integrated case studies, this book demonstrates how aesthetics becomes politics in cultural policy. Contributors from Norway, Sweden and the UK analyse exactly what happens when art is considered relevant for societal development, at both a practical and theoretical level. Cultural policy is seen here as a mechanism for translating values, that through organized and practical aesthetical judgement lend different forms of agency to the arts. What happens when aesthetical value is reinterpreted as political value? What kinds of negotiations take place at a cultural policy ground level when values are translated and reinterpreted? By addressing these questions, the editors present an original collection that effectively centralises and investigates the role of aesthetics in cultural policy research.
Weitere Informationen:
Author:
Ole Marius Hylland; Erling Bjurström
Verlag:
Springer International Publishing
Sprache:
eng
Weitere Suchbegriffe: Medienwissenschaftsbücher - englischsprachig, allgemeine Sozialwissenschaftsbücher - englischsprachig, bücher zu sozialwissenschaften allgemein, CulturalPolicy; musicpolicy; musicology; ArtsPolicy, Aesthetics, Cultural Policy, Music Policy, Musicology, Arts Policy
Die Konditionen im Überblick1
Lieferzeit
Lagerstand
Preis
€ 99,99*
Konditionen selbst auswählen
Artikel empfehlenArtikel merken
* Preise mit Sternchen sind Nettopreise zzgl. gesetzlich gültiger MwSt.
UVP bedeutet „Unverbindliche Preisempfehlung“
Unser Angebot richtet sich ausschließlich an Unternehmen, Gewerbetreibende und Freiberufler.