Kategorien
Konto
Anmelden / Registrieren
Warenkorb
 
 

Doing Qualitative Research in Politics


Menge:  Stück  
Produktinformationen
cover
cover
Artikel-Nr.:
     5667A-9783030101732
Hersteller:
     Springer Verlag
Herst.-Nr.:
     9783030101732
EAN/GTIN:
     9783030101732
Suchbegriffe:
Bücher zu Sozialwissenschaften allg...
Bücher über Sozialwissenschaften al...
Bücher über Medien, Kommunikation
Medien-, Kommunikationsbücher
This volume offers unique perspectives on how to engage in methods of inquiry in Political Science. Applying the debate in the field over the validity of qualitative methods, the authors illustrate how various methodological approaches are both rigorous and empirically rich. Each of the chapters consists of a particular methodological approach that offers useful insight into pressing political problems important for policy and for theory building. Drawing upon both positivist and interpretive approaches, the chapters illustrate how to engage in qualitative research involving case studies, content analysis and ethnography, each outlining the "doing" part of research. The volume is theoretically, thematically and geographically diverse, important for students and scholars across the field.
Weitere Informationen:
Author:
Angela Kachuyevski; Lisa M. Samuel
Verlag:
Springer International Publishing
Sprache:
eng
Weitere Suchbegriffe: Medienwissenschaftsbücher - englischsprachig, allgemeine Sozialwissenschaftsbücher - englischsprachig, bücher zu sozialwissenschaften allgemein, IR theory; qualitative methods; transdisciplinary research; Empirical Analysis; Epistemology, IR theory, Qualitative methods, Transdisciplinary research, Policy, Empirical analysis, Epistemology
Die Konditionen im Überblick1
Lieferzeit
Lagerstand
Preis
€ 84,99*
Konditionen selbst auswählen
Artikel empfehlenArtikel merken
* Preise mit Sternchen sind Nettopreise zzgl. gesetzlich gültiger MwSt.
UVP bedeutet „Unverbindliche Preisempfehlung“
Unser Angebot richtet sich ausschließlich an Unternehmen, Gewerbetreibende und Freiberufler.