Kategorien
Mein Mercateo
Anmelden / Registrieren
Warenkorb
 
 

The Pedagogy of Queer TV


Menge:  Stück  
Produktinformationen
cover
cover
Artikel-Nr.:
     5667A-9783030148713
Hersteller:
     Springer Verlag
Herst.-Nr.:
     9783030148713
EAN/GTIN:
     9783030148713
Suchbegriffe:
Bücher über Kunst
Kunstbücher
Kunstbücher - englischsprachig
bücher über kunst
This book examines queer characters in popular American television, demonstrating how entertainment can educate audiences about LGBT identities and social issues like homophobia and transphobia. Through case studies of musical soap operas ( and ), reality shows ( , and ) and "quality" dramas ( , and ), it argues that entertainment elements such as music, humour, storytelling and melodrama function as pedagogical tools, inviting viewers to empathise with and understand queer characters. Each chapter focuses on a particular programme, looking at what it teaches--its representation of queerness--and how it teaches this--its pedagogy. Situating the programmes in their broader historical context, this study also shows how these televisual texts exemplify a specific moment in American television.
Weitere Informationen:
Author:
Ava Laure Parsemain
Verlag:
Springer International Publishing
Sprache:
eng
Weitere Suchbegriffe: Fernsehen - Privatfernsehen, TV, Farbfotografie, Fotografie, Photo, Photographie, Geschlechterforschung, Erotik / Homoerotik, Gender Studies / Homosexualität (LGBTQ), Homosexualität (LGBTQ), Anthropologie / Kulturanthropologie
Die Konditionen im Überblick1
Lieferzeit
Lagerstand
Preis
€ 89,99*
Konditionen selbst auswählen
Artikel empfehlenArtikel merken
* Preise mit Sternchen sind Nettopreise zzgl. gesetzlich gültiger MwSt.
UVP bedeutet „Unverbindliche Preisempfehlung“
Unser Angebot richtet sich ausschließlich an Unternehmen, Gewerbetreibende und Freiberufler.