Kategorien
Konto
Anmelden / Registrieren
Warenkorb
 
 

Bending the Law of Unintended Consequences


Menge:  Stück  
Produktinformationen
cover
cover
Artikel-Nr.:
     5667A-9783030327163
Hersteller:
     Springer Verlag
Herst.-Nr.:
     9783030327163
EAN/GTIN:
     9783030327163
Suchbegriffe:
Bücher zu Sozialwissenschaften allg...
Bücher über Sozialwissenschaften al...
Bücher über Wirtschaft
Wirtschaftsbücher
This title provides managers, executives and other professionals with an innovative method for critical decision-making. The book explains the reasons for decision failures using the Law of Unintended Consequences. This account draws on the work of sociologist Robert K. Merton, psychologists Amos Tversky and Daniel Kahneman, and economist Herbert Simon to identify two primary causes: cognitive biases and bounded rationality. It introduces an innovative method for "test driving" decisions that addresses both causes by combining scenario planning and "what-if" simulations. This method enables professionals to learn safely from virtual mistakes rather than real ones. It also provides four sample test drives of realistic critical decisions as well as two instructional videos to illustrate this new method. This book provides leaders and their support teams with important new tools for analyzing and refining complex decisions that are critical to organizational well-being and survival.
Weitere Informationen:
Author:
Richard M. Adler
Verlag:
Springer International Publishing
Sprache:
eng
Weitere Suchbegriffe: Wirtschaftsbücher - englischsprachig, allgemeine Sozialwissenschaftsbücher - englischsprachig, bücher zu sozialwissenschaften allgemein, Critical Decision-making, Decision Analysis, decision strategy, decision science, Law of Unintended Consequences, Robert K. Merton, Amos Tversky, Daniel Kahneman, Herbert Simon, Psychology of Critical Decision Making, Decision Test-Drives
Die Konditionen im Überblick1
Lieferzeit
Lagerstand
Preis
€ 49,99*
Konditionen selbst auswählen
Artikel empfehlenArtikel merken
* Preise mit Sternchen sind Nettopreise zzgl. gesetzlich gültiger MwSt.
UVP bedeutet „Unverbindliche Preisempfehlung“
Unser Angebot richtet sich ausschließlich an Unternehmen, Gewerbetreibende und Freiberufler.