Kategorien
Mein Mercateo
Anmelden / Registrieren
Warenkorb
 
 

Trade Wins or Trade Wars


Menge:  Stück  
Produktinformationen
cover
cover
Artikel-Nr.:
     5667A-9783030769963
Hersteller:
     Springer Verlag
Herst.-Nr.:
     9783030769963
EAN/GTIN:
     9783030769963
Suchbegriffe:
Bücher zu Sozialwissenschaften allg...
Bücher über Sozialwissenschaften al...
Bücher über Wirtschaft
Wirtschaftsbücher
This book tackles the disconnect between social perceptions and expert knowledge regarding trade policy decisions. Using a Polish language internet database, the authors shed light on areas that need to be addressed when considering the adoption of particular trade policies by applying content and statistical analysis to produce an easy to deploy measure of populism in digital media, the "Media Populism Ratio". Defining a mismatch between social perception and expert knowledge may contribute to a better understanding of the controversies on free trade, as well as properly defining possible sources of populism and social conflicts - therefore also revealing some potential weaknesses in the trade policy implementation level which are at times neglected or underestimated. The book will be relevant to students and researchers interested in economic policy, economic narratives and cultural economics.
Weitere Informationen:
Author:
Bogna Gawro?ska-Nowak; Piotr Lis; Joanna Konieczna-Sa?amatin
Verlag:
Springer International Publishing
Sprache:
eng
Weitere Suchbegriffe: Wirtschaftsbücher - englischsprachig, allgemeine Sozialwissenschaftsbücher - englischsprachig, bücher zu sozialwissenschaften allgemein, Social perception of protectionism, Trade policy, Free Trade Agreements, Comprehensive Economic and Trade Agreement (CETA), Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP), Political populism, Populism Diffusion in Media
Die Konditionen im Überblick1
Lieferzeit
Lagerstand
Preis
€ 64,99*
Konditionen selbst auswählen
Artikel empfehlenArtikel merken
* Preise mit Sternchen sind Nettopreise zzgl. gesetzlich gültiger MwSt.
UVP bedeutet „Unverbindliche Preisempfehlung“
Unser Angebot richtet sich ausschließlich an Unternehmen, Gewerbetreibende und Freiberufler.