Kategorien
Konto
Anmelden / Registrieren
Warenkorb
 
 

Consumable Metaphors


Menge:  Stück  
Produktinformationen
cover
cover
Artikel-Nr.:
     5667A-9783039101900
Herst.-Nr.:
     9783039101900
EAN/GTIN:
     9783039101900
Suchbegriffe:
Philosophie-Bücher
Philosophiebücher
Philosophiebücher - englischsprachi...
philosophie bücher
This book studies the various definitions of animal nature proposed by nineteenth-century currents of thought in France. It is based on an examination of a number of key thinkers and writers, some well known (for example, Michelet and Lamartine), others largely forgotten (for example, Gleizes and Reynaud). At the centre of the book lies the idea that knowledge of animals is often knowledge of something else, that the primary referentiality is overlaid with additional levels of meaning. In nineteenth-century France thinking about animals (their future and their past) became a way of thinking about power relations in society, for example about the status of women and the problem of the labouring classes. This book analyses how animals as symbols externalize and mythologize human fears and wishes, but it also demonstrates that animals have an existence in and for themselves and are not simply useful counters functioning within discourse.
Weitere Informationen:
Author:
Ceri Crossley
Verlag:
Peter Lang Group AG, International Academic Publishers
Sprache:
eng
Weitere Suchbegriffe: Aufklärung (Epoche), Europa / Geschichte, Kulturgeschichte, Literaturwissenschaft, Philosophie / 17.-18. Jahrhundert, Regionalentwicklung, Aufstand / Revolution, Revolution, Geschichte / Sozialgeschichte, Sozialgeschichte, Frankreich, Tierschutz
Die Konditionen im Überblick1
Lieferzeit
Lagerstand
Preis
€ 88,18*
Konditionen selbst auswählen
Artikel empfehlenArtikel merken
* Preise mit Sternchen sind Nettopreise zzgl. gesetzlich gültiger MwSt.
UVP bedeutet „Unverbindliche Preisempfehlung“
Unser Angebot richtet sich ausschließlich an Unternehmen, Gewerbetreibende und Freiberufler.