Kategorien
Konto
Anmelden / Registrieren
Warenkorb
 
 

Self-Tracking


Menge:  Stück  
Produktinformationen
cover
cover
Artikel-Nr.:
     5667A-9783319653785
Hersteller:
     Springer Verlag
Herst.-Nr.:
     9783319653785
EAN/GTIN:
     9783319653785
Suchbegriffe:
Bücher zu Sozialwissenschaften allg...
Bücher über Sozialwissenschaften al...
Bücher über Medien, Kommunikation
Medien-, Kommunikationsbücher
This book provides an empirical and philosophical investigation of self-tracking practices. In recent years, there has been an explosion of apps and devices that enable the data capturing and monitoring of everyday activities, behaviours and habits. Encouraged by movements such as the Quantified Self, a growing number of people are embracing this culture of quantification and tracking in the spirit of improving their health and wellbeing.  The aim of this book is to enhance understanding of this fast-growing trend, bringing together scholars who are working at the forefront of the critical study of self-tracking practices. Each chapter provides a different conceptual lens through which one can examine these practices, while grounding the discussion in relevant empirical examples.  From phenomenology to discourse analysis, from questions of identity, privacy and agency to issues of surveillance and tracking at the workplace, this edited collection takes on a wide, and yet focused, approach to the timely topic of self-tracking. It constitutes a useful companion for scholars, students and everyday users interested in the Quantified Self phenomenon.
Weitere Informationen:
Author:
Btihaj Ajana
Verlag:
Springer International Publishing
Sprache:
eng
Weitere Suchbegriffe: Medienwissenschaftsbücher - englischsprachig, allgemeine Sozialwissenschaftsbücher - englischsprachig, bücher zu sozialwissenschaften allgemein, Database, Datenbank, Ethnografie - Ethnographie, Ethnologie - Ethnisch, Völkerkunde, Forschung (naturwissenschaftlich), Medizin / Soziologie, DigitalMedia; Digitallives; Bigdata; Healthtechnologies; quantification; Lifelogging; gamification; Narratology; postphenomenology; healthmanagement; connexionism, Digital media, Digital lives, Big data
Die Konditionen im Überblick1
Lieferzeit
Lagerstand
Preis
€ 54,99*
Konditionen selbst auswählen
Artikel empfehlenArtikel merken
* Preise mit Sternchen sind Nettopreise zzgl. gesetzlich gültiger MwSt.
UVP bedeutet „Unverbindliche Preisempfehlung“
Unser Angebot richtet sich ausschließlich an Unternehmen, Gewerbetreibende und Freiberufler.