Kategorien
Mein Mercateo
Anmelden / Registrieren
Warenkorb
 
 

Religious Ethics in the Market Economy


Menge:  Stück  
Produktinformationen
cover
cover
Artikel-Nr.:
     5667A-9783319765198
Hersteller:
     Springer Verlag
Herst.-Nr.:
     9783319765198
EAN/GTIN:
     9783319765198
Suchbegriffe:
Philosophie-Bücher
Philosophiebücher
Philosophiebücher - englischsprachi...
philosophie bücher
This book aims to go beyond merely confrontational or complementary treatments of the relationship between market participation and business ethics. Reviewing the attitudes towards the market embedded in religious ethics and scholars, it explores the symbiotic relationship between the economy, ethics and morals. Moving the discussion beyond a static and traditional economy envisaged by scripture, it explores the impact of an evolving and globalised economy based on the value systems of moral philosophy and religious ethics. The Author aims to expand the conventional view of business ethics, encouraging readers to interpret markets and morality as intertwined concepts, and use them to inform further research.
Weitere Informationen:
Author:
Karl G. Jechoutek
Verlag:
Springer International Publishing
Sprache:
eng
Weitere Suchbegriffe: business and spirituality, Christianity, Judaism, Islam, wisdom, virtuous economy, moral philosophy, market ethics, business ethics, Globalisation, faith, spirituality and business
Die Konditionen im Überblick1
Lieferzeit
Lagerstand
Preis
€ 49,99*
Konditionen selbst auswählen
Artikel empfehlenArtikel merken
* Preise mit Sternchen sind Nettopreise zzgl. gesetzlich gültiger MwSt.
UVP bedeutet „Unverbindliche Preisempfehlung“
Unser Angebot richtet sich ausschließlich an Unternehmen, Gewerbetreibende und Freiberufler.