Kategorien
Mein Mercateo
Anmelden / Registrieren
Warenkorb
 
 

Reframing Convenience Food


Menge:  Stück  
Produktinformationen
cover
cover
Artikel-Nr.:
     5667A-9783319781501
Hersteller:
     Springer Verlag
Herst.-Nr.:
     9783319781501
EAN/GTIN:
     9783319781501
Suchbegriffe:
Bücher zu Sozialwissenschaften allg...
Bücher über Sozialwissenschaften al...
Bücher über Medien, Kommunikation
Medien-, Kommunikationsbücher
This book questions the simplistic view that convenience food is unhealthy and environmentally unsustainable. By exploring how various types of convenience food have become embedded in consumers' lives, it considers what lessons can be learnt from the commercial success of convenience food for those who seek to promote healthier and more sustainable diets. The project draws on original findings from comparative research in the UK, Denmark, Germany and Sweden (funded through the ERA-Net Sustainable Food programme). avoids moral judgments about convenience food, and instead provides a refreshingly novel perspective guided by an understanding of everyday consumer practice. It will appeal to those with an interest in the sociology and politics behind health, consumerism, sustainability and society.
Weitere Informationen:
Author:
Peter Jackson; Helene Brembeck; Jonathan Everts; Maria Fuentes; Bente Halkier; Frej Daniel Hertz; Angela Meah; Valerie Viehoff; Christine Wenzl
Verlag:
Springer International Publishing
Sprache:
eng
Weitere Suchbegriffe: Medienwissenschaftsbücher - englischsprachig, allgemeine Sozialwissenschaftsbücher - englischsprachig, bücher zu sozialwissenschaften allgemein, Anthropogeografie, Geografie / Anthropogeografie, Humangeografie, Anthropologie, Kultursoziologie, Cultural Studies, Kulturwissenschaften, Wissenschaft / Kulturwissenschaften, Soziologie, Umwelt, Umwelt / Allgemeines, Einführung, Lexikon
Die Konditionen im Überblick1
Lieferzeit
Lagerstand
Preis
€ 99,99*
Konditionen selbst auswählen
Artikel empfehlenArtikel merken
* Preise mit Sternchen sind Nettopreise zzgl. gesetzlich gültiger MwSt.
UVP bedeutet „Unverbindliche Preisempfehlung“
Unser Angebot richtet sich ausschließlich an Unternehmen, Gewerbetreibende und Freiberufler.