Kategorien
Mein Mercateo
Anmelden / Registrieren
Warenkorb
 
 

Incentives for Collaboration and Competition


Menge:  Stück  
Produktinformationen
cover
cover
Artikel-Nr.:
     5667A-9783658292300
Hersteller:
     Springer Verlag
Herst.-Nr.:
     9783658292300
EAN/GTIN:
     9783658292300
Suchbegriffe:
Bücher zu Sozialwissenschaften allg...
Bücher über Sozialwissenschaften al...
Bücher über Wirtschaft
Wirtschaftsbücher
Individuals and firms can improve their performance through collaboration and competition. However, it is still an open question how collaboration and competition schemes can be optimally designed and incentivized in order to exploit their full potential. Jonas Heite investigates this question by assessing efforts to stimulate R&D collaboration and by examining properties as well as underlying mechanisms (e.g., effort, risk, confidence and stress) of ability configurations in contests. Based on three large-scale economic studies covering laboratory, field and natural experiments, the author applies novel and sophisticated econometric methods to provide causal empirical evidence that yields important implications for policymakers, managers and researchers.
Weitere Informationen:
Author:
Jonas Heite
Verlag:
Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH
Sprache:
eng
Weitere Suchbegriffe: Wirtschaftsbücher - englischsprachig, allgemeine Sozialwissenschaftsbücher - englischsprachig, bücher zu sozialwissenschaften allgemein, Innovation Vouchers; R&D subsidies; Individual behavior and stress in heterogeneous contests; Contest design; Regression discontinuity design; crowdsourcing, Innovation Vouchers, R&D subsidies, Individual behavior and stress in heterogeneous contests, Contest design, Regression discontinuity design, Crowdsourcing
Die Konditionen im Überblick1
Lieferzeit
Lagerstand
Preis
€ 49,99*
Konditionen selbst auswählen
Artikel empfehlenArtikel merken
* Preise mit Sternchen sind Nettopreise zzgl. gesetzlich gültiger MwSt.
UVP bedeutet „Unverbindliche Preisempfehlung“
Unser Angebot richtet sich ausschließlich an Unternehmen, Gewerbetreibende und Freiberufler.